Copyright: Ilustrovala Iva Kujundžić






PRVI ZNACI KONZUMERIZMA


BEOGRAD


SERIJAL RAZVOJ OOH-A U SRBIJI: DEO 5


Kreirano: Aug 14, 2019

Razvoj televizije i radija dovodi do formiranja prvih marketinških agencija koje su bile, prvo pod okriljem izdavačkih kuća i štampanih medija, da bi se krajem ovog perioda osamostalile. Iz ove perspektive, jasno da su sve već u tom periodu pojavile prve, stidljive, naznake konzumerizma.



 

[PRETHODNO POGLAVLJE]

 

 

Pre no što je Coca-Cola ušla na tržište SFRJ, 1958. godine, Sajam je bio i mesto za štand omiljenog pića PKB proizvodnje, Vitasoka. 

 

 

Prvo mleko u Tetrapaku PKB je “izbacio” na tržište 1. jula 1964. godine, uz obaveznu promociju na mestu prodaje, tada jedine opcija, Pekabeta i C Market.

Eto trougaste, pardon, tetraedraste inovacije.

 

 

Osim proizvodnje, PKB je ušao i u domen ugostiteljstva. Prve pice u Beogradu su bile služene u 3 PKB-ove picerije: Atina na Terazijama, Beograd i Snežana (koja i dan danas postoji). 

 

 

Prekoputa hotela Moskva, u hladu BIP-ovog brendiranog suncobrana se prodavao sladoled na točenje, čak do poznih 80-ih godina.

 

 

Musava lica derana i šiparica su uz povike “Ša-šarenko, ša-renko” trčala i ka hladu ispod suncobrana Pekabele. Ni odrasli nisu bili mnogo bolji. Na slici su Milan Mladenović iz EKV-a i Ivan Vdović iz Šarla Akrobate

 

 

Bobi flips na boku trole na Slaviji je ovekovečen 1979. godine, kao primerak tadašnjih mogućnosti brendiranja vozila gradskog prevoza. 

 

 

1980. godine mu se pridružuje i tadašnji hit proizvod, transparentna zubna pasta, oglas koji se vozio niz i uz trasu tramvaja broj 9, poznatijeg kao Belgijanac.

 

 

Prekoputa bioskopa Slavija, na telefonskoj govornici u nivou oka se nalazi reklama za preteču Robne kuće Beograd, Na-Ma ili Narodni Magazin koji se nalazio u blizini. 

 

 

Kada je konačno Na-Ma postao Robna kuća Beograd, najavljen je uz slogan "Sve lepe stvari kupujte u robnim kućama". 

 

 

Stanimir, maskota Beogradske udružene banke tokom 70-ih godina, pozdravlja sa oblika OOH-a koji više ne postoji. Već tada su se na banderama raširile prve banderašice

 

 

U istom periodu, na Mostarskoj petlji su načičkani prvi bilbord panoi najuspešnijih jugoslovenskih kompanija.

U starom delu grada, bilbordi neće postojati do 1994. godine, kada ih je postavila Alma Quattro. 

 

[NAREDNO POGLAVLJE]

 

Napomena: Veliko hvala administratorima Facebook stranica “Stari Beograd kojeg više nema” i "Crno - beli Beograd" na bogatoj arhivi fotografija koje su vizuelno obogatile ovaj članak. 


Zanima te još? Nastavi da čitaš...