Copyright: Fotografisao Nebojša Babić






REKLAMA ZBOG KOJE SU ŽENE NA AERODROMU PLAKALE


TAMARA MIKŠIN


MENADŽERKA PRODAJE


Kreirano: Sep 30, 2019

Tamara radi od svoje 22. godine, prvo u predstavništvu Reemtsma (za neke od poznatih brendova cigareta), potom kod nas. Ona je i kreator “čaršava” koji su neko vreme služili kao indikatori uspeha prodaje kompanije, dok Alma nije postavila sistem sa programima koji to rade umesto nas. Skoro 20 godina kasnije, Tamara je mama troje divne dece i fenomenalan menadžer prodaje.



 

Moj prvi “ozbiljan posao” je bio u kompaniji Driskal - Reemtsma representative office koja je bila predstavništvo brendova Davidoff i West. Prvi kontakt sa Almom Quattro je bio posredan i ostvaren tokom mog rada na tom poslu. U okviru Driskala je postojala marketinška agencija Run koja je radila dizajn za katalog o spoljnim medijima za Almu Quattro, tako da sam povremeno sretala Dejana Petrovića i Sanju Pešić. 

Kao da su svi putevi vodili ka Almi. Posle određenog vremena Driskalu se priključila i Gordana Jovanović (tada Jocović), sada koleginica u Almi. Ja sam radila kao poslovni sekretar, imala sam 22 godine i sve mi je bilo beskrajno zabavno. Radili smo iz jedne vile na Dedinju, pratili smo trke Formule 1 (jer je West bio sponzor), organizovali žurke kao promo aktivnosti za oba brenda koja smo zastupali itd. Moj posao je osim podrazumevanih dužnosti poslovnog sekretara da u svemu pomalo učestvujem, organizujem, rezervišem itd. 

Timu AQ sam se priključila indirektno, Sanji kao direktoki je bio potreban zaposleni u ćerci firmi AQ, Air Media, koja se bavila spoljnim oglašavanjem u okviru zatvorenih sistema - Beogradskog sajma i Aerodroma Beograd

 

 

Nas dve smo bile (jedan fenomenalan) tim koji je obavljao sve poslove: prodaju, fakturisanje, izveštavanje, komunikaciju sa knjigovođom, odlazak u tadašnji SDK itd. 

Ime kompanije je uvek bilo zanimljivo za izgovor ljudima sa strane. Jednom prilikom sam otišla u SDK da podignem gotovinu i čekala u redu da nas prozovu. Kada je na nas došao red, gospođa se iz sveg glasa prodrala po Vuku: “Aaiiirrr mediieee”.  

Naša firma je imala fenomenalan slogan, nastao zbog povezanosti sa aerodromom i velike vidljivosti naših medija kod Beogradskog sajma. 

 

 

Sećam se jedne kampanje zbog koje su zaposleni Aerodroma Beograd plakali. 

Javio nam se dečko koji je došao iz SAD i želeo da obraduje svoju dragu koja je radila na aerodromu, tako što će postaviti plakat na backlightu ispred aerodromske zgrade. Iako smo nerado stavljali kampanje lične prirode na svoje medije, tada još uvek nismo imali zvaničnu politiku firme koja to zabranjuje i popustili smo. Plakat je bio crn, jedini sadržaj je bio tekst upućen pomenutoj devojci. Kada je osvanuo, dobili smo poziv od uplakanih dama sa aerodroma uz reči: “Divno ste to uradili, evo sve žene na aerodromu plaču.”

Kada smo se pripojili Almi, učila sam kako da radim sa velikim klijentima, znatno većom mrežom medija i potpuno drugačijom strategijom prodaje i planiranja, ali taj period je najviše obeležilo izveštavanje. 

Osim izveštaja koje smo pravili za Aerodrom, došli smo na ideju da, pošto nismo imali softver koji kao sada računa cifre koje koristimo kao pokazatelje, to uradimo u Excel fajlu u kom smo vodili rezervacije. Tu smo već imali informacije gde, šta, koliko smo rezervisali, ako dodamo cene, popuste, proseke, zatim presek po gradovima i medijima … dobićemo cifre koje će nam značiti. To je bio jedan ogroman dokument, toliko velika tabela da smo je zvali “čaršav”. Dokument je bio od velike važnosti, jer kada unesemo sve kampanje i ostale parametre, dobijali smo tzv. “presales”. To je vrednost onoga što smo prodali, a da nismo morali da čekamo finansije da zbroje fakture. Zato je bilo često pitanje: “Tamara, kad će čaršav?”

Neke stvari klijenti ne vide, a nama su izrazito važne i negujemo ih u kolektivu. Meni su najvažnije empatija i zajedništvo. Kad nam se potvrdi velika kampanja, dobijemo značajnog klijenta, mi vičemo, grlimo se, tapšemo, radujemo se. 

Moram da priznam da nisam od početka umela da izrazim tu radost, možda mi nije bilo preterano važno dok ova priča nije postala “moja”. Nedavno smo čekali potvrdu velike kampanje i agencija (posrednik) nas je obaveštavala postepeno o tome: da je klijent zadovoljan, da će verovatno potvrditi, da su usmeno potvrdili, itd... Uhvatila sam sebe da im zameram što mi nisu odjednom iznebuha potvrdili da se ljudski poradujem. 

Empatiju pokazujemo i prema našoj zajednici kroz gratis kampanje za one koji rade nešto lepo, neprofitno ili od šireg društvenog značaja, a nisu u mogućnosti da priušte kampanju na našim medijima. Naš doprinos je da stavimo naše medije na raspolaganje besplatno, uz pokrivanje troškova za štampu i postavljanje postera. 

Jednom prilikom me kontaktirala dance grupe koja je bila poznata tokom 90-ih i tražila podršku jer organizuje humanitarno takmičenje za decu. Napravili smo saradnju, a kolege su me danima zezale da sponzorišem dens grupu. 

Kada pominjem empatiju, ne mogu da ne spomenem svoju ličnu priču. Naši klijenti i saradnici znaju da imam troje dece i da su se sva tri porodiljska i trudnička odustva desila tokom mog rada u Almi Quattro. 

Alma me je svaki put podržala, bez ikakvog problema i reči, na čemu sam zahvalna ljudima koji vode ovu firmu. Iako je to ispravno i po zakonu, nažalost u prilici smo da u našem drustvu ovakav čin bude izuzetak. 

To nepisano pravilo da se prihvataju ljudi kao celine, sa svim svojim različitostima je razlog zbog kog sam deo Alme toliko dugo, a verujem da i kolege dele moje mišljenje. To se prenosi i na naš odnos sa klijentima: sa svakim razvijamo specifičan odnos, od načina rezervisanja, odabira pozicija, termina za postavljanje kampanje, neki klijenti žele da im se sve objasni, drugi traže samo plan koji zadovoljava definisane kriterijume, treći žele da vide svaku lokaciju i da im se objasni zašto je ona važna. Sa nekim klijentima sve završimo telefonom i mailom, a ima onih koji vole za svaki korak da dodju kod nas da čuju, vide, i idu na odobrenje u štampariju, iako tada prvi put vide proces štampe. Prosto vole da učestvuju.

Važan deo prodaje je znati da prepoznaš senzibilitet tog klijenta i da se prilagodiš kako bi uspešno zaključio posao i on bio kvalitetno realizovan. 

 


Zanima te još? Nastavi da čitaš...