Copyright: Fotografisao Nebojša Babić






REKLAMA ZBOG KOJE SU ŽENE NA AERODROMU PLAKALE


TAMARA MIKŠIN


MENADŽERKA PRODAJE


Kreirano: Sep 30, 2019

Tamara radi od svoje 22. godine, prvo u predstavništvu Reemtsma (za neke od poznatih brendova cigareta), potom kod nas. Ona je i kreator “čaršava” koji su neko vreme služili kao indikatori uspeha prodaje kompanije, dok Alma nije postavila sistem sa programima koji to rade umesto nas. Skoro 20 godina kasnije, Tamara je mama troje divne dece i fenomenalan menadžer prodaje.



2000-ta godina je bila prelomna. Tad sam prvi put dobio “stalan posao” u posteringu za OOH firmu Metropolis. Osam godina pre toga sam se bavio freelance projektima i poslovima, od konobarisanja do dizajna i produciranja pozorišnih predstava. Freelance projektima sam nastavio da se bavim honorarno, a spoljnje oglašavanje je postalo moj fokus. U Metropolisu sam sarađivao sa Dušanom Plećašem i vodio tim od oko 60 plakatera.

Na tom radnom mestu sam prvi put u životu nekom dao otkaz. Nije prijatno, ali je ponekad neizbežno. U timu od 60 ljudi koji se bave fizičkim poslovima mora da se zna red inače nastaje haos, ne daj bože dolazi do povrede.

Upravo jer sam počeo od plakatiranja i radio maltene sve vezano za spoljnje oglašavanje, malo šta može da mi promakne.

Prošao sam sito i rešeto, tako da kad mi neko kaže da nešto “ne može da se uradi” znam da to nije tako. Znam koji šrafovi idu u bilborde, kakvo osvetljenje itd. Neki su me zbog toga zvali na krštenja svoje dece, a kod drugih sam bio manje omiljen.

Skoro dve godine sam radio bez vikenda, jer smo tada radili postering. Ubrzo potom sam počeo da radim kao medijski planer sa aktivnim učešćem u prodaji, na poziciji na kojoj sam danas u Almi Quattro. Zvanično radim medijsko planiranje, ali nezvanično radim i prodaju i planiranje. Postoji grupa klijenata koje samo ja vodim, u potpunosti.

Moji klijenti nisu samo moji klijenti, već i moji prijatelji.

Kada klijent zove, problem se rešava odmah. Ako ne reši odmah, sačekaće te kad tad, a obično i brže. Zato je moj osnovni zadatak bio da od svakog klijenta napravim svog prijatelja. I oni to zaista jesu. Iako su menjali firme u kojima rade, ti ljudi su nastavili da sarađuju sa nama i sa mnom. Ceo entertainment koji organizuje koncerte i događaje, to su sve naši i moji drugari.

Potrebno je da se dokažeš da bi te neko poštovao i za to je potrebno vreme. Tada može sve: da se dogovoriš, izgladiš problem, napraviš problem pa ga rešiš itd.

Iako se naša industrija čini tromom, prodaja je izuzetno brza kao sektor u kompaniji. To je ono što je mene “navuklo” da u spoljnjem oglašavanju ostanem skoro 20 godina - brzina. Na dnevnom nivou dobijamo od 50 do 80 mejlova i na svaki odgovaramo bez greške i automatizovanih odgovora. Ne ustajemo dok ne završimo posao tog dana.

Ja sam sin trgovca, i ja sam trgovac.

Za ovih 19 godina i skoro 7000 dana, bilo je previše priča da bih mogao da se setim svake.

Recimo priča koleginice Milice o plakatiranju iz kaveza sa bizonima, ja sam bio na licu mesta. Plakater nije hteo da uđe u kavez jer je imao crveni kombinezon. Ja sam mu rekao da ga onda lepo skine. Čovek je lepio poster u gaćama.

Ono što je specifično za kolektiv Alme je specifično i za New York, a to je melting pot. Različiti ljudi, različitih interesovanja, temperamenata, talenata i iskustava u jednoj firmi ujedinjeni sa jednim ciljem.

Prosperitet.


Zanima te još? Nastavi da čitaš...