Copyright: Fotografisao Nebojša Babić






MOJ KLIJENT JE MOJ PRIJATELJ


DEJAN MRĐA


MEDIJA PLANER


Kreirano: Aug 28, 2019

“Jack of all trades” je najjednostavniji način da sažmemo našeg Mrđu. Skoro 20 godina radi u spoljnjem oglašavanju i “obrnuo je igricu” i napredovao od vodje plakatera do medija planera.



 

2000-ta godina je bila prelomna. Tad sam prvi put dobio “stalan posao” u posteringu za OOH firmu Metropolis. Osam godina pre toga sam se bavio freelance projektima i poslovima, od konobarisanja do dizajna i produciranja pozorišnih predstava. Freelance projektima sam nastavio da se bavim honorarno, a spoljnje oglašavanje je postalo moj fokus. U Metropolisu sam sarađivao sa Dušanom Plećašem i vodio tim od oko 60 plakatera. 

Na tom radnom mestu sam prvi put u životu nekom dao otkaz. Nije prijatno, ali je ponekad neizbežno. U timu od 60 ljudi koji se bave fizičkim poslovima mora da se zna red inače nastaje haos, ne daj bože dolazi do povrede. 

Upravo jer sam počeo od plakatiranja i radio maltene sve vezano za spoljnje oglašavanje, malo šta može da mi promakne. 

Prošao sam sito i rešeto, tako da kad mi neko kaže da nešto “ne može da se uradi” znam da to nije tako. Znam koji šrafovi idu u bilborde, kakvo osvetljenje itd. Neki su me zbog toga zvali na krštenja svoje dece, a kod drugih sam bio manje omiljen.

Skoro dve godine sam radio bez vikenda, jer smo tada radili postering. Ubrzo potom sam počeo da radim kao medijski planer sa aktivnim učešćem u prodaji, na poziciji na kojoj sam danas u Almi Quattro. Zvanično radim medijsko planiranje, ali nezvanično radim i prodaju i planiranje. Postoji grupa klijenata koje samo ja vodim, u potpunosti. 

Moji klijenti nisu samo moji klijenti, već i moji prijatelji. 

 

 

Kada klijent zove, problem se rešava odmah. Ako ne reši odmah, sačekaće te kad tad, a obično i brže. Zato je moj osnovni zadatak bio da od svakog klijenta napravim svog prijatelja. I oni to zaista jesu. Iako su menjali firme u kojima rade, ti ljudi su nastavili da sarađuju sa nama i sa mnom. Ceo entertainment koji organizuje koncerte i događaje, to su sve naši i moji drugari. 

Potrebno je da se dokažeš da bi te neko poštovao i za to je potrebno vreme. Tada može sve: da se dogovoriš, izgladiš problem, napraviš problem pa ga rešiš itd. 

Iako se naša industrija čini tromom, prodaja je izuzetno brza kao sektor u kompaniji. To je ono što je mene “navuklo” da u spoljnjem oglašavanju ostanem skoro 20 godina - brzina. Na dnevnom nivou dobijamo od 50 do 80 mejlova i na svaki odgovaramo bez greške i automatizovanih odgovora. Ne ustajemo dok ne završimo posao tog dana. 

Ja sam sin trgovca, i ja sam trgovac. 

Za ovih 19 godina i skoro 7000 dana, bilo je previše priča da bih mogao da se setim svake. 

Recimo priča koleginice Milice o plakatiranju iz kaveza sa bizonima, ja sam bio na licu mesta. Plakater nije hteo da uđe u kavez jer je imao crveni kombinezon. Ja sam mu rekao da ga onda lepo skine. Čovek je lepio poster u gaćama. 

Ono što je specifično za kolektiv Alme je specifično i za New York, a to je melting pot. Različiti ljudi, različitih interesovanja, temperamenata, talenata i iskustava u jednoj firmi ujedinjeni sa jednim ciljem. 

Prosperitet.

 


Zanima te još? Nastavi da čitaš...