Copyright: Fotografisao Nebojša Babić






NE POSTOJI TEŽAK KLIJENT KADA POSTOJI ŽELJA DA SE PRILAGODIMO I RAZUMEMO


ANJA TOMIĆ


MENADŽERKA PRODAJE I NLP INTERNACIONALNI TRENER i KOUČ


Kreirano: Sep 16, 2019

Naša Anja je sa nama već 6 punih godina. Kroz zaista impresivan broj interesovanja provlači se jedna nit, a to je njena strast prema edukaciji i razumevanju ljudskih potreba. Zato je svoje mesto pronašla kao menadžer prodaje u našoj kompaniji.



 

Pregršt energije kojom raspolažem sam težila da rasporedim na više interesovanja. 

Život pruža toliko divnih mogućnosti, šteta je ograničavati se samo na jednu, zar ne? 

Tokom poslovnih studija sam se bavila muzikom i pohađala razne seminare, išla na prakse, bila deo raznih organizacija. Kada sam završila fakultet, počela sam da se edukujem u oblasti koučinga i Neurolingvističkog programiranja (NLP). Bilo mi je nemoguće da se opredelim za jedno interesovanje, jer toliko toga divnog je moguće istražiti i naučiti.

 


 

Želela sam da radim, ali ne bilo gde i u bilo kakvom okruženju.

Zanimljivo je da sam imala jasnu viziju kompanije čiji želim da budem deo. Znala sam da kruti, veliki sistemi nisu za mene, a sa druge strane sam priželjkivala toplu, porodičnu atmosferu u kojoj bih radila i razvijala se

Kada mi je ukazana prilika da počnem da radim u Almi Quattro, učinilo mi se kao dobar način da upoznam svet marketinga i prodaje koji mi je oduvek bio interesantan.

Moja prva pozicija je bila poslovni sekretar generalnog direktora. To je bila jedno fenomenalna šansa za učenje i posmatranje dinamike u kompaniji, bolje sagledavanje i upoznavanje poslovnih procesa, sve u svemu, odlična pozicija za učenje.

Meni je zanimljivo da istražujem, tako sam i počela da se bavim prodajom. 

Posle određenog vremena, postalo je potrebno da se neko aktivira u pronalaženju novih klijenata, tj. prospecting-u, a ja sam želela da učim. Kroz to iskustvo sam upoznala razne industrije i ljude. Dolazila sam do kontakata na razne načine: preko Facebook-a, vidim u časopisu nešto, na lokalnim televizijskim stanicama neku reklamu za manji brend, pronađem kontakt i zakažem sastanak. 

To je bio pravi način da primenim svoja znanja iz NLP-a u praksi i testiram u kojoj meri mi je to interesovanje obogatilo život, a ujedno i doprinosem rastu kompanije. 

Tokom tog perioda bilo je raznih situacija. 

Sećam se da sam jednom uspostavila kontakt sa fabrikom sokova čiji proizvodi nisu bili zastupljeni u marketima, da bi mi se gospođa koja se javila, nasmejala i rekla da njima taj“ marketing ne treba. Taj stav je bio odraz njihove poslovne filozofije, što se odrazilo i na budući rast i napredak, koga nije bilo. 

Vremenom sam dobila i svoje klijente, prvo manje, pa i veće i postala menadžer prodaje sa obuhvatom posla od vođenja kampanja, komunikacije sa klijentom i održavanja dobrih odnosa do učešća u realizaciji ideja itd. Za manje i nove klijente, to znači i podršku i edukaciju, optimalnu upotrebu ograničenih budžeta kako bi se ostvarila maksimalna vidljivost. Često su dodatne informacije značajne i klijentima koji već duže rade sa nama, jer je fluktuacija ljudi velika, a naš je zadatak da odgovorimo na sva pitanja, njihovim novim zaposlenima potpuno nova, a nama već poznata. 

U Almi se neguje empatija na svim nivoima, pa i u odnosu sa klijentima. 

Sećam se da je jedna škola želela da oglasi svoje đake, kao znak zahvalnosti na ostvarenim izuzetnim uspesima u prethodnoj godini. Bio je petak, nešto nakon radnog vremena. Direktor škole se javio uspaničen - Anja, hitno moramo da prefarbamo jednu devojčicu na posteru. Javila se njena majka i ne daje saglasnost da njena ćerka bude na oglasnom rešenju. Poster je već bio odštampan. Postojala je mogućnost da: ištampamo novi, bez devojčice (što bi stvorilo dodatni trošak školi koja skoro i da nema budžet), da prefarbamo devojčicu (što naravno ne dolazi u obzir), ili da se koleginica i ja malo dodatno aktiviramo. Pozvale smo štampariju, da nam daju predlog. Oni su imali super ideju, malo će korigovati fajl kako bi izbrisali devojčicu, a zatim ištampati samo taj segment postera i to u njihovom trošku. Direktor je bio oduševljen i zahvalan, đaci srećni što su na vreme mogli da se slikaju pored bilborda sa njihovom fotografijom, a koleginica i ja zadovoljne jer smo sa lepom anegdotom uz osmeh, mogle da započnemo vikend. 

Ovo je izuzetno dinamičan posao u kom su sve ljudske osobine i veštine stavljene u pogon. Nekada je u našem opisu posla pomiriti kreativu, klijenta, medijsku agenciju i tehničke mogućnosti. 

Jedan naš klijent, verujem da ćete ga prepoznati lako, želeo je da uvije bilbord u foliju. Odmah smo organizovali sastanak da vidimo kako da se to izvede a da bude najpribližnije osnovnoj ideji. Kolega, koji je zadužen za tehničku izradu inovativnih ideja, je kao i uvek došao na sastanak pripremljen i predložio da se koristi izolaciona folija na kojoj može da se štampa, otporna je na UV zrake, može da se prelomi i pričvrsti da to zaista izgleda kao Munchmallow. 

 

 

Ulažemo veliki trud da napravimo sve što je moguće i nemoguće, zato je uvek dobro imati više ljudi u timu koji sa različitih aspekata posmatraju istu situaciju, ili ideju. Kada ljudi razmene po novčić svako ode sa po jednim novčićem, ali kada razmene ideju svako ode sa po dve ideje. 

Zato smo i jedan fenomenalan tim, što se vidi i po nagradama koje kampanje koje nastaju na taj način osvajaju. 

Zaista sam srećna što radim u kompaniji, gde se ljudi trude da razumeju jedni druge, gde svako ima priliku da se izrazi i predloži nešto novo, gde individualno svaka osoba može da se razvija u pravcu u kom želi, uz puno podršku menadžmenta i kolega. Jedini način da budemo motivisani za posao i maksimalno efikasni, je da doprinosimo stvaranju više vrednosti kao i ličnom rastu i razvoju. Kada radimo sa smislom i svrhom, tada i živimo u ljubavi sa sobom. 

 


Zanima te još? Nastavi da čitaš...