Copyright: Ilustracija je inspirisana pričom o nastanku Alma Quattro koja je plavom i zlatnom obojila sivilo svakodnevice. Ilustratorka: Iva Kujundžić.






PLAVO-ZLATNI KOREN DOMAĆEG OOH-A


BREND


PRIČA


Kreirano: Feb 10, 2019

Ovo je uvod u serijal priča o Almi Quattro, prvoj kompaniji iz oblasti spoljnjeg oglašavanja u Srbiji, nastaloj 1994. godine, sa ambicioznom idejom da bude svetlo prestonice.



 

PRVA LOKACIJA

 

Prvi prosvetljeni bilbord u Srbiji je “nikao” ispred Glavne pošte, 1994. godine u režiji Alma Quattro. U to vreme, ideja o provajderu spoljnjeg oglašavanja u zemlji u kojoj vladaju restrikcije struje, embargo i hiperinflacija se činila, blago rečeno, nerealističnom.

Međutim, danas, skoro četvrt veka kasnije, slavimo tim koji se osmelio da zamisli, pokrene i istraje u realizaciji vizije svetleće poruke.

 

PRVI VIZUAL

 

PVC poster za prvi backlight  u Srbiji, prvi put postavljen 1994. godine.

 

Uz plavu, zlatnu i šampanjac, otvorena je “nova dimenzija oglašavanja” i udaren kamen temeljac OOH-u u Srbiji.

Zanimljivost: U to vreme, u zemlji nije bilo moguće odštampati formate ove veličine. PVC poster sa slike je “doleteo” iz Italije, greškom 20 cm kraći od rama za koji je predviđen. Bez brige, srpska dovitljivost ga je pričvrstila žicama. 

 

EVOLUCIJA OOH OGLASNE PORUKE

 

Pre izvesnog broja godina, jedan novinar je napisao da su bilbordi ogledalo naše realnosti.

Neka od njih su iskrivljena, druga pomalo zamućena, treća naprsla.

Odraz koji projektuju unutar svog rama predstavlja kako samog autora, tako i društvo kom se obraća. Tokom skoro 25 godina, u našim ramovima su se ogledale razne poruke: apeli za pomoć, izjave ljubavi, obećanja o idealnoj liniji, srećnijem domu, lepšim automobilima itd.

Sadržaj poruka je pratio tektonske potrese jednog društva i jedne zemlje. Otvaranjem granica 1998-e godine, strani klijenti su polili kofom hladne vode do tada uspavano tržište. Ulice su postale igralište na kojima su se vodili turniri između proizvođača kafe, piva, mobilnih provajdera i banaka. Igrači su se smenjivali u sukcesivnim talasima, kao indikatori promena u zemlji koja prolazi kroz tranziciju. Svaka ekonomska i društvena promena, imala je svoj odraz i postala je rečenica u istoriji oglašavanja.

 

 

 

POVRATAK NA POČETAK I DIGITALNA BUDUĆNOST

 

U susret 27. oktobru 2019. godine i proslavi četvrtini veka postojanja, zamenili smo prvi backlight ispred Glavne pošte najsavremenijim LED ekranom u zemlji i najavili novo, digitalizovano poglavlje u istoriji spoljnjeg oglašavanja. 

 

 

Slavimo ljude koji završavaju posao i hrabre vizije koje postaju realnost uprkos svim “bočnim vetrovima”.

 


Zanima te još? Nastavi da čitaš...