Copyright: Ilustrovala Iva Kujundžić






ČIJA JE OVO KRAVA VEZANA ZA MOJ BILBORD


MARKO OBRADOVIĆ I ACA ILIĆ


PRIČE SA TERENA


Kreirano: May 27, 2019

Tokom skoro 25 godina rada na terenu, naš tim je imao prilike da vidi skoro sve. Neke anegdote sa terena su postale predmet stalnog prepričavanja uz kafu unutar našeg kolektiva.



 

Izabrali smo par priča, koje su nama ostale u sećanju, a koje bi bile fenomenalne inovativne kampanje.

Komentar naših kolega sa terena na ovakve situacije je uvek isti:

To što narod radi i kako se dovija, to ni jedna kreativna agencija ne može da smisli.

 

Narator: Marko Obradović

 

Oko 2003. postavili smo dvostubne panoe u Mionici. U tom trenutku nismo imali tim koji je bio zadužen za obilazak i održavanje panoa po Srbiji kao što imamo sada, tako da je jednom mesečno to bila moja dužnost. Jedne subote, oko 2008. godine, spremio sam se za Mionicu i imao sam šta da vidim. Na bilbordu ljubičasta krava, a ispod bilborda, za njegov stub, privezana trodimenzionalna, u prirodnim bojama, prava krava. Subota je inače stočno-pijačni dan u Mionici, a pano je bio udaljen oko 100 metara od obližnje pijace.

Prišao sam grupi seljaka uz pitanje: “Dobro ljudi, čija je ovo krava vezana za bilbord?” Odmah se javio taj čija je krava uz obrazloženje: “Zar ovo ne služi za reklamiranje? Jel’ oni reklamiraju kravu? Imam i ja kravu. Moja daje više mleka od one gore, sigurno. Gore krava, dole krava, u čemu je problem?”

Uz malo strpljenja, objasnio sam mu da to nije tome namenjeno, između ostalog da se gore ne reklamira krava no proizvod i samo to, da je pijaca 100 metara niz ulicu i zamolio da odveže kravu i da ubuduće to ne radi. Sve smo se dogovorili i tako je i bilo. 

 

Narator: Aleksandar Ilić

 

Tokom 2000-ih godina, jedna od mojih dužnosti je bila i obilazak gradova u kojima smo imali medije. U Kraljevu smo, sećam se, imali jednu zanimljivu situaciju. 

Kad god bismo bili u monitoringu, na jednoj lokaciji smo nailazili na isti prizor: između dva stuba panoa, na kanapu stoji okačen veš za sušenje. Više puta smo pokušali da skrenemo pažnju ljudima da to nije tome namenjeno, ali smo svaki put dobijali odgovor: “Pa znamo. Ali nama je tako zgodno.” Sklone oni, pa kad odemo opet postave. I tako u krug.

Na kraju smo taj pano demontirali, ali to bi bila odlična innovate kampanja. Gore reklama za neki prašak za veš, dole veš koji se suši.  

Ako vas zanimaju tehničke mogućnosti za inovativne kampanje, studije slučaja o postojećim rešenjima koje je Alma Quattro realizovala možete pogledati ovde.

 


Zanima te još? Nastavi da čitaš...