Copyright: Ilustrovala Iva Kujundžić
“INOVIRAJ ILI UMRI!”
ARHIV ALME QUATTRO
SERIJAL RAZVOJ OOH-A U SRBIJI: DEO 10
Kreirano: Oct 2, 2019
Izraz „Innovate“ koji je i kod nas prihvaćen i zaživeo na lokalnom tržištu spoljnog oglašavanja, predstavlja bilo kakvu vrstu inovacije koja odstupa od standardne prezentacije pano/poster, a koju klijent izvede u okviru svoje kampanje na nekolicini odabranih prestižnih lokacija.
Inovacije predstavljaju dodatni trošak na kampanju, ali srazmerno ulaganju, ukoliko je ideja originalna, primećenost i isplativost je osigurana. Preko „innovate-a“ klijenti imaju mogućnost da ostvare dodatnu vrednost na svojoj kampanji kroz PR u drugim medijima i “buzz” koji se u auditorijumu spontano stvori egzekucijom originalnih ideja. Inovativne kampanje zahtevaju tesnu saradnju između kreativnog tima agencije, tehničkog tima Alme Quattro, medijske agencije i klijenta. Ideja se „brusi“ od početne skice do operativne realizacije svakog koraka. Ključ uspeha ovakvih kampanja jeste u dobroj ideji i sinhronizovanoj saradnji svih učesnika kako bi ta ideja zaživela u punom sjaju na našim panoima na ulici. Uvek je izazov da pomirimo želje sa mogućnostima alociranog budžeta klijenta. Praksa od skoro 20 godina nas je učinila ekspertima koji mogu brzo da kanališu svaku dobru ideju u pravcu njenog ostvarenja u prostoru.
Bojana Novaković, Direktorka prodaje AQ
Verovali ili ne, innovate OOH rešenja su kao koncept nastala i prvi put izvedena u Velikoj Britaniji 2000-ih godina, kada je JCDecaux (današnji globalni lider u OOH-u) pripojio kompaniju poznatu po svojim inovacionim sposobnostima u domenu oglašavanja.
Prva innovate kampanja, u Srbiju je stigla samo 3 godine kasnije, 2003. godine, i to za film Hulk kada je urađena 3D ekstenzija tj. nadogradnja bilborda za promociju ovog blokbastera.
Prilikom postavke ovog innovate-a, bivši kolega, Radoš Radević se slikao na vrhu ovog bilborda tako što je zagrlio Hulka jer, po njegovim rečima, liče.
Boris Sotirovski, šef tehničke službe
Pošto je Hulk “probio barijeru”, u godinama koje slede, nizala su se razna oglasna rešenja iz industrija koje su varirale, od mode od robe široke potrošnje. Pomenućemo samo neke od kampanja koje smo pronašli u našoj arhivi.
Isprva su innovate rešenja bile puke ekstenzije bilborda. Jednostavne za izvedbu, ali izuzetno efektne jer su (bukvalno i metaforički) izlazile van okvira očekivanja od medija.
Kako je vreme prolazilo, klijenti su postajali kreativniji. MANGO je našu vitrinu citylight-a koristio kao vitrinu (showcase) kako bi slučajne prolaznike kod Palate Albanije zainteresovao za svoju novu kolekciju.
ROSA je pošumila autobusko stajalište na Trgu Republike, koje je čest izbor (pored Terazija) za innovate kampanje naših klijenata.
Kad smo kod Rose, da li se neko seća Rose sa aromama?
Nectar je tower pretvorio u model sokovnika kako bi komunicirao da su sokovi tog brenda 100% voće, bez dodatih šećera, aditiva, veštačkih boja i aroma.
Jedna od zapaženijih kampanja je bila i ona za Beck’s pivo, kada je ovaj brend želeo na kreativan način da akcentuje sastojke svog proizvoda.
Ovo i samo ovo ide u naš proizvod.
Naravno, The Coca-Cola Company, kao jedan od najvećih oglašivača na našem mediju od samog početka pridaje veliki značaj inovacijama u svim svojim kampanja svih svojih brendova. Njihova ulaganja u inovacije uvek su pratila i primenjivala aktuelne mogućnosti novih tehnologija.
Bojana Novaković, Direktorka prodaje AQ
Danas, kada smo duboko zagazili u eru digitalizacije i uz ubrzani razvoj IT tehnologija, mogućnosti za realizaciju inovacija idu do neslućenih granica. Uz pomoć WIFI tehologije, QR kodova, NFC tehnologije, touchscreen-ova, mogu se povezati OOH mediji sa mobile advertising-om, online oglašavanjem i društvenim mrežama. Ta vrsta sinergije delovanja i povezivanja različitih medija preko aplikacija i različitih platformi, predstavlja budućnost oglašavanja.
Bojana Novaković, Direktorka prodaje AQ
Svežije studije slučaja i video snimke možete pronaći ovde.
Zanima te još? Nastavi da čitaš...